pozdrav! nova sam, ovim postom ću se ukratko i predstaviti,vrlo kratko jer imam veliku brigu na srcu pa želim se prije svega izjadati ,a onda i pronaći neki savijet
dakle majka(29god) 22mjesečnog dječaka
trudnoća-uredna,njegov fizički razvoj uredan
mentalni razvoj-to je moja rana...
oko 15tog mjeseca počele su moje brige ,uspoređivanje njega s vršnjacima,guglanje... na kratko sam umirila sama sebe,znala sam da nije dobro uspoređivati i odlučila mu dati vremena do 24.mj
on je sada 22 mj i razlike su već goleme i ne mogu više okretati glavu..
on ne priča-ispravak,priča ali nekim svojim jezikom ..i sam taj govor ne bi bio toliki problem da on mene shvaća,ali ne
na najjednostavnija pitanja-gdje su ti šlape,donesi šlape,dudu,igračku... on me gleda pomalo zbunjeno i nakon toga skrene pažnju na nešto drugo,do nedugo je to funkcioniralo samo s loptom,ali više ni loptom
pokušala sam sa radnjama i stvarima koje on voli npr1..voli mi pomagati stavljati suđe u perilicu staviti tabletu i potiskati gumbiće i neki dan on uzme kutiju sa tabletama i odnese u sobu ja isti tren otvorim perilicu,on čuje zvuk otvaranja i dolazi,ja stavim tanjur unutra i kažem ajde zlato donesi tabletu da stavimo unutra,i on sam ručicom dira pregradu gdje ide tableta ,ali ne odlazi po nju nego čeka,ja pokušam još nekoliko puta i vidim da ništa od toga
primjer2 prije tuširanja stavljam ga na školjku i kako mu gole nogice vise ja mu ljubim stopala,škakljam ga i on uživa,ja ga jedno večer posjednem i kažem daj mami nogicu da ju ljubim-ništa,ne shvaća
kad ga zovem iz kuhinje da dode jesti,dođe i stane kod stolice za hranjenje-to shvaća
kad kažem primi-on primi
kad kažem još(npr da još pusu)-shvaća
na pitanja koja traže jednostavan odgovor da,ne -ne reagira ,npr hoćeš piti-ništa hoćeš čokoladu- ništa,eventualno neki neartikulirani zvuk
kada je žedan ili gladan ispušta iritantan i cudan zvuk,zavijanje
uočila sam još sa 15 mj dosta poremečaja autističnog spektra koja su do sada nestala npr tapšanje trbuha,redanje stvari i igračaka,budenje uz vrisak) ali ostala su jos neka kao npr hodanje gore-dolje hodnikom,zaustavljanje kod radijatora i lupanje po njemu( ne svakodnevno)
kad je uzbuđen tapkanje na prstima i lepršanje rukama
hrana mora biti homogena
izljevi bijesa kad nešto ne može napraviti
opsjednut tv,stoji ispred njega i ne reagira na ništa drugo( sada ga isključujem iz struje,jer ga zna sam upaliti)
ne voli i odbija učiti nove stvari
više ne voli da mu se čita i objašnjava slikovnica
neke geste i riječi koje je znao više ne koristi
njegov vokabular je vau-vau,hvala(sve manje) pa-pa,mama tata ali ne dozivanje
obratila sam se pedijatru u vrijeme kad sam ga baš upisala u igraonicu,on je pola sata malo pokušavao nešto s njim i rekao da mi ništa ne može reći,da je 50-50 da li se radi o patologiji ili zaje..nom karakteru-tim riječima mi je rekao
rekao je da ga vodim u igraonicu 2xtjedno mjesec do dva i onda dođem pa će ga poslati prvo psihologu pa ćemo dalje vidjeti
igraonica-hmmm ne mogu reći da se previše razlikuje od druge djece,jer nitko od njih se ne igra međusobno,ne razgovaraju..svi oni besciljno lutaju po toj sobi,ali ne sudjeluje u nekim grupnim igrama-vlakića,kolo,crtanje
nježan je ,na agresiju ne odgovara agresijom,voli grliti djecu,ali više od djece ga zanimaju stvari(slavina)igračke
problem je i što jednom ide i onda dobije temperaturu ili prehladu,pa 2x ne ide zbog toga,ali da od te igraonice vidim neki napredak-ne vidim
pričekat ću još 2,3 tjedna i onda idemo pedijatru
moje pitanje bi bilo što je minimum koji bi on morao razumjeti,ima li tko slično iskustvo? znam da je cjeli post pomalo kaotičan,puno toga nisam ni napisala ali takav kaos je i u mojoj glavi