Sada je: 29 ožu 2024, 07:36.

floor time - skracena verzija

Ako vaše dijete ima bilo kakvih problema u razvoju, svratite ovamo. Pitajte, ispričajte svoju priču, podijelite svoja iskustva. Mjesto na kojem ćete dobiti puno informacija, pomoći, savjeta i vidjeti da uopće niste sami.

Moderator/ica: nadicab

floor time - skracena verzija

PostPostao/la alexandra » 05 sij 2003, 02:18

evo koga zanima i da se lakse snadje u nasim z
ckanim topicima u kojima ima svega i svacega sto ne odgovara naslovima .<
>nemojte misliti da sam dobila napad altruizma pa isla tipkat u dva iza ponoci, nego sam to pretipkavala za podijelit prijateljima, bakama i ostalima da se malo educiraju pa usput lijepim i na forum, valjda ce nekom koristiti.<
>naravno, sve je puno jasnije kad se prethodno procita cijela knjiga, ali i iz ovog se moze ponesto pokupiti.<
><
>STRATEGIJE FLOOR TIMEA<
>KRATKE REFERENCE<
><
>U ovoj smo knjizi iznijeli mnogo materijala – više nego što će vićina roditelja biti u stanju zapamtiti. Kako bismo vam pomogli dok radite s djetetom dodali smo ove zbijene stranice – liste ključnih točaka. Osjećajte se slobodnim da ih fotokopirate i prilijepite na svoj hladnjak ili ih dajte prijateljima ili učiteljima i terapeutima svog djeteta. <
><
>STRATEGIJE FLOOR TIMEA KOJE DJETETU POMAŽU U USKLAĐIVANJU S VAMA I SA SVIJETOM I U IZGRANJI DVOSMJERNE KOMUNIKACIJE<
><
>Slijedite vodstvo svog djeteta i pridružite mu se. Nije važno što radite zajedno tako dugo dok dijete potiče kretanje.<
>Ustrajte u onom što radite.<
>Držite da je sve što vaše dijete radi namjerno i svrhovito. Dajte njegovim naizgled nasumičnim aktivnostima novo značenje odgovarajući na njih kao da su svrhovite.<
>Pomozite mu uraditi to što želi uraditi.<
>Smjestite se ispred njega.<
>Unesite se u sve što vaše dijete potakne ili oponaša.<
>Pridružite se u njegovoj ustrajnoj igri.<
>Ne smatrajte izbjegavanje ili "ne" odbijanjem..<
>Širite, širite, širite; pravite se glupavim, činite krive pokrete, radite sve što vam dijete kaže, ometajte ga u onome što čini. Činite što od treba da održite interakciju.<
>Ne prekidajte i ne mijenjajte temu tako dugo dok je dijete interaktivno.<
>Inzistirajte na odgovoru.<
>Služite se senzomotoričkim igrama – skakanjem, škakljanjem, njihanjem itd. – da biste izazvali zadovoljstvo.<
>Koristite senzoričke igračke u smislu uzroka i posljedice: sakrijte igračku, zatim neka se "tajanstvenoo" pojavi; ispustite igračku sa zvončićem tako da dijete čuje zveckanje; približavajte "pero za škakljanje" sve bliže i biže, dok ga konačno ne poškakljate.<
>Igrajte igre za najmlađe kao što je "ku-kuc", lovice i igre na dlanu.<
>Ponad svih drugih ponašanja slijedite zadovoljstvo i ne prekidajte nijedno ugodno iskustvo.<
>Služite se gestama, tonom glasa i jezikom tijela da biste naglasili emocije u onome što kažete i činite.<
>Nastojte prihvaćati ljutnju i negodovanja vašega djetata isto kao i pozitivnija osjećanja.<
>Koristeći geste i rješavanje problemskih situacija, pomozite mu nositi se s tjeskobom (rastancima, povredom, agresijom, gubitkom, strahom, itd.)<
><
>STRATEGIJE FLOOR TIMEA KOJE POMAŽU DJETETU DA IZGRADI SVIJET SIMBOLA<
><
>Identificirajte iskustva iz stvarnog života koje vaše dijete poznaje i u njima uživa, te nabavite igračke i pomagala za odigravanje tih iskustava.<
><
>Odgovarajte na stvarne djetetove želje radnjama pretvaranja:<
><
>Dopustite mu da otkrije što je stvarno, a što je igračka, to jest, ako se pokuša spustiti niz igračku tobogan, ohra
ite ga da nastavi; ako pokuša navući odjeću za lutke, nemojte mu govoriti da mu ne pristaje; ako stavi nogu u zamišljeni bazen, pitajte ga je li hladno.<
>Ako je žedno, ponudite mu praznu šalicu ili ga pozovite na čajanku.<
>Ako je gladno, otvorite kartonski hladnjak-kutiju i ponudite mu neku hranu, pravite se da kuhate ili ga pitajte hoće li s vama na zamišljenu tržnicu u nabavu.<
>Ako želi izići van, dajte mu tobožnje ključeve ili autić.<
>Ako legne na pod ili sofu, donesite pokrivač ili jastuk, isključite svjetla i pjevajte mu uspavanku.<
><
>Potičite kostimirane glumačke predstave, služite se lutkama – dijete će možda radije biti glumac prije nego počne koristiti simboličke figure.<
><
>Upotrijebite određeni komplet figura/lutaka za prikazivanje članova obitelji, a druge figure označite poznatim imenima.<
><
>Dok se igrate dodjeljujte predmetima simboličko značenje:<
><
>Kad se dijete uspne na vrh sofe, pravite se da se penje na planinu.<
><
>Kad se kliže niz tobogan na igralištu, pravite se da se spušta u ocean i traži ribu.<
><
>Kad su potrebni pomoćni predmeti, zamijenite jedan predemt drugim. Pretvarajte se da je lopta kolač ili da je žlica rođendanska svijeća.<
><
>Služite se gestama za oponašanje predmeta.<
><
>Dok se igrate pomozite mu razraditi njegove namjere. Pitajte, tko vozi auto, kuda auto ide, ima li dovoljno novaca, je li ponijelo ključeve, zašto ide tamo, zašto ne negdje drugdje itd. Proširujte dokle god možete.<
><
>Poslužite se i nezgodama. Kad se tijekom igre pojavi problem, smislite simbolička rješenja. Ako padne lutka, donesite komplet za prvu pomoć tako da dijete može pomoći povrijeđenoj lutki, donesite komplet alata za pokvareni auto itd. Primite na znanje djetetovo razočaranje i potaknite suosjećanje.<
><
>Uključite se u dramu. Budite igrač i preuzmite ulogu vlastitim likovima. Izravno pričajte s lutkama, umjesto da dijete pitate o tome što se događa i tražite od njega da priča.<
><
>Pomažite djetetu i istodobno budite samostalni igrač. Pričajte poput saveznika (možda šapćući), ali neka se vaši likovi također i suprotstavljaju ili izazivaju njegove ideje.<
><
>Unesite prepreke u igru. Naprimjer, postavite autobus da blokira cestu. Zatim u ulozi lika, izazovite dijete na odgovor. Ako je potrebno, postanite sve nametljiviji (šapćite mu kako biste ga potakli da se pozabavi problemom, nudeći mu, ako treba, pomoć, postajući saveznik).<
><
>Da biste stvorili simboličku igru, poslužite se simboličkim likovima koje vaše dijete već poznaje i voli, kao što su likovi iz Disneyevih filmova ili iz serije Ulica Sezam. Ponovno odglumite poznate scene ili pjesme, stvorite nove ideje i zapazite likove i teme koje vaše dijete možda izbjegava ili ih se plaši.<
><
>Koristite igru kako biste mu pomogli da shvati i ovlada idejama/temama koje su ga možda uplašile. Radite na fantaziji i stvarnosti.<
><
>Neka vaše dijete bude režiser. Njegov komad ne mora biti realističan (možda je još uvijek sklono čarobnim rješenjima), ali potaknite logičko razmišljanje.<
><
>Dok se igrate, usredotočite se na proces: koji lik biti, što je potrebno od dodatnog materijala, kada se mijenjaju ideje, u čemu je problem, kada privesti ideju kraju itd. Odredite početak, sredinu i kraj.<
><
>Dok se igrate, uskladite svoj ton glasa sa situacijom. Pravite se da plačete kad je vaš lik povrijeđen, glasno podvikujte kad je vaš lik sretan, govorite grubim ili prepredenim glasom kad glumite zlikovca. Upamtite: dramatičnost, dramatičnost, dramatičnost, da biste svom djetetu dali naznake afekcije.<
><
>Razmišljajte o idejama i osjećanjima u priči i dok se igrate i kasnije, kao što biste o drugim iskustvima iz stvarnog života.<
>Raspravljajte o apstraktnim temama, kao što su do
ičina/zlikovac, razdvajanje/gubitak, te o različitim osjećanjima, kao što su bliskost, strah , ljubomora, ljutnja, nametljivost, suparništvo, itd. Upamtite da su simbolička igra i razgovor siguran način vježbanja, ponavljanja, razumijevanja i ovladavanja punim rasponom emocionalnih ideja i iskustava.<
><
>STRATEGIJE FLOOR TIMEA ZA RAD S TEŠKOĆAMA U OBRADI<
><
>DJETETOVA RADNJA        <
>Izbjegava, odlazi.<
>RODITELJEVO RJEŠENJE<
>Ustrajte u onome što želite.Smatrajte hotimičnim.Dajte vizualne naznake.Razigrano ometajte. Privucite "čarobiranjem".Inzistirajte na odgovoru.<
><
>DJETETOVA RADNJA<
>Zakoči se, ne zna što bi učinilo slijedeće.        <
>RODITELJEVO RJEŠENJE<
>Dajte odredište.Vratite zanimljivi predmet.Poslužite se predmetom na neki način. Širite, širite.Dajte nova značenja. Poslužite se ritualiziranim počecima ("Priprema, pozor, kreni!")<
><
>DJETETOVA RADNJA<
>Služi se gotovim tekstovima.<
>RODITELJEVO RJEŠENJE        <
>Pridružite se.Ponudite zamjenski tekst. Promijenite.<
><
>DJETETOVA RADNJA<
>Preservacije.        <
>RODITELJEVO RJEŠENJE<
>Tražite svoj red.Pridružite se , oponašajte, pomozite.Učinite interaktivnim.Pitajte "koliko još" puta.Zadajte "posebno" vrijeme.<
><
>DJETETOVA RADNJA<
>Protestira.        <
>RODITELJEVO RJEŠENJE<
>Pravite se tužni, pravite se glupavi, popravljajte, okrivite lik.<
><
>DJETETOVA RADNJA<
>Odbija.        <
>RODITELJEVO RJEŠENJE<
>Dajte mu još stvari na koje može reći "Ne".Proširite.Dajte mu još izbora ili vremena.<
><
>DJETETOVA RADNJA<
>Govori nešto nepovezano.        <
>RODITELJEVO RJEŠENJE<
>Inzistirajte na odgovoru.Zamijetite promjenu.Završite.<
><
>DJETETOVA RADNJA<
>Postaje tjeskobno ili prestrašeno.        <
>RODITELJEVO RJEŠENJE<
>Smirite ga.Riješite problem.Upotrijebite simbolička rješenja.<
><
>DJETETOVA RADNJA<
>Pretvara osjećaje u djelovanje, gura, udara.        <
>RODITELJEVO RJEŠENJE<
>Pružite osjećajne reakcije (Uh, uh, oh! Ne, ne ne!) da biste potaknuli samoregulaciju.Postavite granice. Nagradite odsutnost negativnog ponašanja.<
><
><
>p.s.<
>sorry na tipfelerima, ipak je kasno <
> <i></i>
ako treba, pišam crveno
Avatar
alexandra
idealni svjedok
 
Postovi: 12085
Pridružen/a: 26 srp 2002, 10:59

Re: floor time - skracena verzija

PostPostao/la martina mama » 01 svi 2003, 11:36

a ja sam se bas mislila sto sam jucer napisala i hoce li netko tko ne poznaje metodu moci ista razumjeti. zato ovaj tekst objasnjava prakticnu stranu i mogucnost primjene floor timea sa svakim djetetom. pa tko voli, nek izvoli. nama se svidja kako f.t. funkcionira. <i></i>
martina mama
Ovisna sam
Ovisna sam
 
Postovi: 1651
Pridružen/a: 22 pro 2002, 15:34

Re: floor time - skracena verzija

PostPostao/la Lidija » 14 pro 2003, 11:58

krkica ... Ivica 9.8.90<
>Matko 13.5.96<i></i>
Avatar
Lidija
Ovisna sam
Ovisna sam
 
Postovi: 1615
Pridružen/a: 13 tra 2001, 10:22
Lokacija: zg


Natrag na Djeca s teškoćama u razvoju

Na mreži

Trenutno korisnika/ca: / i 10 gostiju.

cron