Sada je: 19 tra 2024, 10:56.
Moderator/ica: nadicab
Razlog zbog kojeg su djeca s teškoćama u razvoju isključena iz redovnog obrazovnog sustava nije činjenica da je dijete slijepo, gluho, kreće se uz pomoć invalidskih kolica ili ima psihosocijalno oštećenje, već razloge treba tražiti u nedostatnoj educiranosti nastavnika da podučavaju svu djecu bez obzira na njihove različitosti, u negativnim stavovima i predrasudama njihove okoline, arhitektonskoj nepristupačnosti škola ili javnim politikama koje podršku dodatnih stručnjaka osiguravaju djeci s teškoćama u razvoju samo u posebnim školama gdje su izdvojena od svojih vršnjaka bez invaliditeta čime započinje njihova segregacija koja uvelike doprinosi tome da ih se kasnije dodatno segregira smještajem u posebne ustanove.
Invaliditet nije u osobi. Invaliditet stvara društvo. Invaliditet je dio ljudske različitosti koji treba poštovati, a ne hendikep koji treba izliječiti. U pojedincu treba prepoznati njegove posebne sposobnosti i prihvatiti ga, a društvo je to koje se treba prilagoditi i ovoj ljudskoj različitosti.
'Pomaganje' osobama s invaliditetom nije pitanje našeg milosrđa niti naše humanosti nego pitanje poštivanja njihovih ljudskih prava.
Osobe invaliditetom nisu objekt liječenja i njege nego subjekt svojih vlastitih života; nisu predmet pružanja milosrđa i humanosti, nego nositelji prava. Politika za osobe s invaliditetom kao sinteza društvenih napora da ispuni svoje obaveze prema jednoj od najmarginaliziranijih skupina društva nije izraz dobre volje političara koji se tako prikazuju milosrdnima i humanima pomažući potrebitima, nego obaveza države da osigura jednake mogućnosti i stvarnu ravnopravnost za sve svoje građane.
nadicab je napisao/la:od danas je Denis u prizemlju
Natrag na Djeca s teškoćama u razvoju
Trenutno korisnika/ca: / i 3 gostiju.