da se pribilježim i ja na temu
moj nema godinu, ima 20 mj. u govoru kasni za svima koje znamo. s tim da je tin, isto nedonošće u svoje vrijeme govorio puno više od bilo kojeg vršnjaka. teško ih je ne usporediti.
moj ne pokazuje u slikovnici ni dan danas. svi koji ga znaju ga opisuju kao iznimno hiperaktivnog.no zna pokazati što ga zanima. no ne nužno prstom uvijek već gleda u to (i vrišti) ili rukama poseže za tim. prstom zna pokazivati inače.
priča loše, slogove (ima korigirano 20 mj) - npr ne kaže pali nego pa, ne kaže pao nego opet pa, ne kaže makni se nego ma... neke riječi kaže kako jesu - ajde, daj-ali je jasno što želi reći. bar nama koji smo s njim. ovih je dana prvi put rekao rečenicu i
to di je tata.
mi smo bili kod neuropedijatra s 13 mj koji je pokazao zabrinutost zbog toga, sad čekamo opet pregled. rečeno je da je za logopeda rano.
kad sam tražila za njega vezano za govor- našla sam ovaj link
http://www.ententini.hr/govor5.htmRazvojni period od 1. do 2. godine
Receptivni govor (slušanje i razumijevanje)
zna pokazati neke dijelove tijela (zna gdje su prsti i nos)
sluša i razumije jednostavna pitanja i upute („Donesi medu“, „Gdje je mama?“, Poljubi bebu!“) (većinom razumije)
sluša kratke priče i voli pjesmice (pjesme da, kratke priče- max jedna do dvije rečenice jer se već diže i leti dalje)
pokazuje slike u kjnizi kada ih se imenuje (ne. ako ga pitam gdje je nešto kad gledamo slikovnice većinom uzme slikovnicu i nešto brblja sam i ode dalje)
Ekspresivni govor (glasanje i govorno izražavanje)
rječnik se proširuje („svaki dan po jedna nova riječ“) (ne, primjećuje napredak ali ne ovako nešto)
koristi upitne riječi („Što to?“, „Gdje zeko?“, „Ide pa-pa?“) (ne, tek sad je rekao di je tata, većinom bi riječ rekao upitnim tonom da skužimo da pita, npr tata?)
koristi rečenice od dvije riječi („još skakati“, „neće vode“, „tatin auto“) (ne)
koristi se različitim suglasnicima na pocetku riječi (da)
Znakovi upozorenja da nešto nije u redu:
dijete ne razumije jednostavne verbalne zapovijedi („donesi bebu“)
dijete ne pokazuje interes za govor i govorno izražavanje
dijete ne pokušava oponašati govor odraslih
koristi samo neverbalnu komunikaciju i pokazivanje predmeta , bez korištenja rijeci