Postao/la Dinkic » 06 sij 2012, 16:03
Irena, bas je tako, na sve sam strane, Filip, prirucnici no evo bar malo na brzinu.
Bubamaric, ja sam slozila za potrebe jednog naseg projekta edukaciju kako nauciti tu tesku matematiku i drzim edukacije za roditelje i strucnjake, a i radim direktno s djecom uglavnom nasim mladima koji nazalost tijekom svoga skolovanja nisu puno naucili matematiku (bili su u posebnim programima) i to im otezava svakodnevnu neovisnost posebno oko vremena, pa sata, pa novca, snalazenja u prometu i slicno.
Bubamaric, sto se tice toga sto naruciti od Numicona trebate prvo znati preko koga narucujete jer to onda diktira cijenu i kolicinu koliko se moze nabaviti. Cijena je kompleta jedno, a veliki su troskovi prijevoza ili carina i slicno.
Numicon je samo jedan od pomagala za ucenje matematike i mi ga u RH najvise koristimo za skolsku djecu. Numcion se moze koristiti i za raniju dob no u kombinaciji s drugim materijalima kao sto su svi oni materijali koje koristis za FU i kroz koju vec ucis puno mateamtike.
Ja sam Numicon vidjela i kupila prije skoro sest godina u Portsmouthu u UK no intenzivno smo ga poceli koristiti kada je Filip krenuo u skolu.
Sto se tice tete N koliko znam ona drzi FU tecajeve i nadomesnu komunikaciju, ali do sada nije drzala tecajeve po nekom podrucju. Ona je Numicon od nas vidjela i jako ga puno sada koristi i preporuca. Doduse sva nasa djeca koja rade s njom FU imaju svoje Numicone pa ih onda koriste i u FU.
Od nje sam puno naucila, no i sama razredila svoje koncepte, tu imam dobrog sugovornika mamu Manuelu iz Pule i provjerile smo sve to i s nasom djecom, a i drugi nam vele da im je jako od pomoci.
Znaci kada se odlucite preko koga kupiti materijale onda bi ti oni trebali poslati katalog sto mogu dobiti i po kojo cijeni.
Buduci sam sve njihove materijale i narucivala i radila s njima (osim upravo zadnjege izislog seta) iskustvo mi kaze da je nabolje da svako dijete ima bar jednu kutiju od 80 oblika, a djeca koja idu u skolu i dva kompleta kako nebi svaki dan morali nosati u torbi jer je ipak tesko, a i da imaju dovoljan broj oblika od 6 do 9 (u kompletu ih je 5) kada rade mnozenje. Osim tog kompleta narucivala sam razne brojevne crte, pa kartice do 100, pa cepice (zbog manjih), pa podloge na koje se oblici mogu stavljati i slagati zajedno s cepicima. Znaci neke su stvari i za male no i mogu se ukomponirati u FU.
Sevda je organizirala prijevod prvih uputa uz jedan od kompleta te pretpostavljam da njihova uciteljica po tome radi, no neznam, ali mogu pitati Sedvu. Znam da je ona sa svojim sinom radila po tim uputama i oni su nabavili bili kutije s dosta toga u njima. Ja sam u pocetku narucila sve te komplete (njih 4 vrste) kako bih vidjela sto bi nasoj djeci bilo najbolje i kada sam sve proucila onda sam dosta do zakljucaka da je steta davati velike novce za cijele komplete (mislim da su bili oko 180 Eura plus prijevoz pa je to bilo dosta), posebno kada imamo dosta djece i treba nam vise komada bas kompleta od 80 komada. Tako sam sve te komplete podijelila udrugama u ZD i RI da imaju kao primjer i da ovisno o djeci u udruzi daju roditeljima na koristenje. Poslije su obje udruge isto narucivale no ne komplete nego vise kutije s oblicima. Nasi Dubrovcani su bili dobili dosta novaca pa su onda narucili svakom djetetu cijelu kutiju od 180 Eura).
Ono sto nam se pokazalo dobrim je i Couisenaire kutija i podloske za brojevnu crtu za mnozenje i dijeljenje. To recimo nije u kutiji nego se posebno narucuje.
Znaci da bi definirala sto ces naruciti trebas znati sto znaju djeca koja vam idu u skolu.
Prije Numicona ja smatram da je jako dobar materijal od Nathana o kolicini do 5, nije los ni do 10 no mislim da je bolji nacin uciti kolicinu do 10 preko domino koncepta (s N. smo to radili).
Najvaznije kod matematike je nauciti kolicinu do 3 prvo, a onda dalje znati koncept i ide jako lijepo dalje. Za tu kolicinu do 3 Numicon je pomoc no da bi dijete sto bolje shvatilo treba puno vjezbati parove, pa razvrstavanje, uparivanje kolicine do tri s hrpom materijala (predmeta, slicica, razno raznih primjera).
Kada pocimam raditi s mladima prvo s Nathan materijalom do 5 provjerim da li shvacaju kolicinu do 5 i ako pocme brojati do onog broja koji je na slicici i kada zeli staviti toliko oblika ili zetona pocmu uzimati jedan po jedan jasno je da nisu shvatili kolicinu. Ako dijete cim vidi na slicici koliko treba i onda rukom uzme bas toliko koliko treba onda je jasno da razumije kolicinu do 5. Da bi se do toga doslo treba puno vjezbanja, ali i materijala da im ne dosadi jedno te isto.
Ja imam slijedecu edukaciju u Zagrebu u subotu 4.2.2012. za nase roditelje i strucnjake s prakticnim dijelom na kojem svi izradjuju za svoje dijete potrebne brojevne crte (do 5, do 10, do 100, i dalje ako imaju djecu kojima matematika ide dobro te mogu uciti i pratiti program do 1000 odnosno do milujun) koje su takodjer vazne u razumjevanju matematike, a ceka me i Sevdija, a i Silvic da se dogovorimo kada idem u Sarajevo i Cakovec.
Nesto potkrecemo i unutar same EDSAe oko ucenja i pripremanja materijala za sve predmete za nasu djecu u skolama.
Uskoro ce biti stampana knjiga o matematici (ovaj ili slijedeci mjesec) doduse za tinejdzere no kako su i u UK bili jako slabi u matematici tako su stavljeni primjeri kako zapoceti uciti matematiku pa je od koristi i za djecu.
F 15.12.2000.
"Kada Bog ima za tebe plan onda su svi tvoji planovi samo zrnca pijeska na obali morskoj."