Postao/la danijela81 » 29 ožu 2012, 21:59
nedavno smo bili na procjeni psihologa u Os, u nalazu piše:
"razvojne zadatke rješava na nivou 4-5 godina, tako da je nivo intelektualnog funkcioniranja sada iznad prosjeka (KR 125). slaže kocke prema traženom modelu, razlikuje 8 geometrojskih likova, imenuje boje, broji do 10, suvislo odgovara na pitanja. govori u rečenicama od 3 i više riječi. pokazuje interes za učenje slova i čitanje, čita već kraće riječi.
zaključak: rani intelektualni razvoj je iznad prosjeka. ne odstupa posebno ni u razvoju socijalnih vještina (koristi toalet, uči se jesti)."
pregled je trajao nekih 45 minuta, dosta je razgovarala s njim. slagali su kockice, crtali, slagali umetaljke, uparivali sličice...
ovih dana smo na genetskoj obradi u Klaićevoj, rade mu hrpu pregleda i pretraga, između ostalog danas ga je pregledala logopedica. nalaz još uvijek nemamo, ali naglasila mi je da ne rješava kako treba ni one zadatke koji su na razini dvogodišnjeg djeteta.
radila je slične testove kao i psihologica. prvo mu je dala puzzle (umetaljke) sa životinjama, sve sličnih veličina. možda dvije je mogao staviti sam. pa mu je dala slične puzzle, ali kako je ona rekla, za dvogodišnjake, nekakvo voće. bananu je odmah prepoznao i složio. za naranču je rekao da je krug, a za jabuku prvo da je isto krug, i tek kad ju je opipao je rekao da je to srce. krušku s ničim nije mogao povezati. znam da zna što je naranča, i što je jabuka ili kruška. prepoznaje ih kad mu dam u ruke, ali slike ne prepoznaje. zatim mu je pokazivala nekakve listiće, na svakom 4 slike. sve crno-bijele, i sve u istom stilu nacrtane. npr. od 4 vozila on je morao pokazati gdje je avion. niti jednu sliku nije znao pokazati.
rekla sam da on to vjerojatno ne vidi, i da mu je sve slično, a ona je odgovorila da bit i je u tome da je slično, i da zato mora naučit razlikovat. a ja nisam baš sigurna da on to može, jer nema oštrinu vida. njemu je svaka sličica jedna mrlja, vid mu je kao da gleda kroz vodu.
nakon toga je tražila da ponovi za njom jednu crtu horizontalno, pa jednu okomito i još jednu paralelnu s njom, pa krug. kod radnog terapeuta i kod psihologa je to napravio bez problema, ali sa debljim flomasterom. kod nje su radili s nekakvom tankom olovkom, nisam sigurna jel kemijska ili obična, pa nisam baš sigurna ni da je on vidio što i kako treba ponoviti.
naglasila je da mu je grafomotorika jako loša, da mu kupimo radne listiće i kopiramo uvećano. ja ne znam na što će ličiti kad se kopiraju uvećano listići koji su u boji, ne znam ni koliko da mu uvećam, jer mu je suženo vidno polje, pa se bojim da opet neće skužiti o čemu se radi.
i naglasila da mu kupimo slikovnice, kojih već ima brdo, i da zajedno s njim imenujemo naslikane predmete. ali on je brbljavac, koji ima već poprilično širok fond riječi, i zna ih upotrebljavati kako treba. davno je prošao tu fazu kada smo gledali slikovnice i govorili što je što na slici. ima ih hrpu, i nakon jednog ili dva pregledavanja, on nauči sve napamet, iako možda ni ne vidi što je zapravo na slici, tak da ne znam koliko bi to imalo smisla.
pa je rekla da mu kupimo te umetaljke, isto ih ima brdo, i vrlo brzo po nekom svom sistemu nauči napamet kako ih treba okrenuti, i kako umetnuti, i koja što predstavlja.
npr. sliku aviona koju je već jednom vidio, i koju muje netko imenovao, uvijek će se sjetiti da je to avion. ali ako vidi neku novu sliku aviona, neće prepoznati.
baš sam ostala zatečena tim njezinim pregledom i riječima. zbilja s njim oduvijek baš puno radim, jer on sam je takvo dijete da to i traži. a sad je ispalo kao da praktički ništa ne zna. a ja nisam sigurna jel treba uopće znati to sve na način na koji je ona zahtijevala, obzirom na vid.
a nemam s kim ni popričati, ne znam nijedno dijete njegove dobi, ili starije, sa sličnom dijagnozom, pa da mogu pitati.
koja je zapravo razlika između tog njezinog pregleda i pregleda psihologa, ili radnog terapeuta?
ja je nisam baš primjetila, zbilja je princip sličan. ali rezultat potpuno različit. sve ono za što ga je psihologica pohvalila, kod logopedice je djelovalo kao da je totalni tutlek u tom području. ili one kroz iste/slične testove gledaju neke različite stvari?
zbilja ne kužim više ništa. i ne znam je li potrebno više forsirati stvari koje smo već prošli milijun puta, ili te radne listiće za koje nisam sigurna da će moći rješavati, koliko god ja to njemu povećala. ako mu ne uvećam dovoljno, neće primjetiti sitne detalje. ako mu uvećam da primjeti sitne detalje, neće vidjeti "the big picture" i smisao zadatka.
Vi ste sol zemlje, vi ste svjetlo svijeta!V. 03.11.2008.
R. 11.06.2014.