Novamama je napisao/la:Citam malo sve ovo i zanima me zasto peta ima negdje status "ni u ludilu u petu""/ "elitisticka" i ne znam sto jos. Sto je lose u petoj a da je u miocu dobro?
Moj sin bi mozda i isao u petu ali ga svi plase s ovim gore opisima.
Pa uglavnom ti je to gore u postovima donekle dotaknuto. Peta ispada ipak malo zahtjevnija od MIOC-a, iako je direktna usporedba teška. Zapravo ne znam je li netko napravio kvalitetnu usporedbu npr uspjeha po predmetima na državnoj maturi te dvije škole, ali ne po tipu kako to hrv mediji rade. Uzmu samo desetak prvorangiranih iz pojedinih predmeta pa iz toga izvlače zaključke, već usporedbe npr po kvartilama cijele generacije, pa da vidimo jel su li npr 25 posto najlošijih ili 25 posto najboljih iz te dvije škole sličnih bodova ili je jedna škola bolja po uspjehu. Imaš na stranici MIOC-a općenite podatke o uspjehu na državnoj maturi lani. Po meni nisu to sad neki rezultati za pasti u nesvijest. Nisam vidjela iste rezultate za Petu, odnosno nisam ih tražila. Na usporedne nisam naišla, a bili bi zaista vrijedni ti podaci kod ovakvih dilema.
Natjecanja ne mogu biti jedini argument jer je lani valjda dvaput ili triput više djece s dodatnim bodovima s natjecanja ili direktnim upisom upisano u MIOC, tako da bolji uspjesi na natjecanjima mogu značiti prosječno "bolji startni materijal", ne nužno bolju školu. Trebalo bi vidjeti finalne rezultate sve djece koja izađu iz tih škola.
MIOC je jednosmjenski, kvalitetniji su prostorni uvjeti, dvorane, vanjska igrališta, a to jedno i drugo utječe na uvjete održavanja kako redovne, tako i fakultativne nastave i aktivnosti.