http://www.babycenter.com/0_the-auditory-learner_1383035.bchttp://ahyco.ffri.hr/portal/Glavna.aspx?IDClanka=61Na ovom sajtu ima objasnjeno kako stil ucenja ovisi o karakteru osobe i kako svako dijete razvija svoj stil. Oni su nacine ucenja podijelili na: auditory learners, physical learner i visual learner.
Mislim da je učenje vrlo individualan proces i ovisi o mnogim čimbenicima. Npr. karakter djeteta, mogućnost pamćenja, način pamćenja, zainteresiranost za materiju koja se uči...
Različit proces učenja - različiti rezultati.
I raspored je uzasno vazan. Djecu se mora nauciti da i za ucenje moraju napraviti raspored. Barem u glavi. Za hrvatski zadacu i ponavljanje mi treba 10 minuta, za povijest npr 30 a geografiju 2 minute jer trebam samo ponoviti.
I naravno ideal je postignut kada shvate da je bolje svaki dan procitati biljeznicu iz svih predmeta nego sjesti preko vikenda i biflati, biflati, biflati
Mislim da je jako dobro isto tako odrediti raspored za ucenje. Odnosno poticati dijete da svaki dan zadace pise u isto vrijeme npr kad ima skolu popodne u 10 ujutro a kad ima skolu ujutro u 4 popodne.
Medjutim da se do njega dodje treba djetetu objasniti da se uci tako da procitas pasus u knjizi i onda kazes sto mislis da je najvaznije u tom pasusu. Npr knjiga iz prirode za treci razred - pasus je jedna stranica i mora izdvojiti maksimalno 5 najvaznijih stvari. Te najvaznije stvari mora znati objasniti. Onda procita pitanja iz lekcije i po mogucnosti ih odgovori pismeno i na kraju mora rijesiti radnu biljeznicu. U principu tako oni i rade u prva cetiri razreda pa nema neke velike potrebe uciti ili pokazivati djetetu kako da uci do 5. razreda. Problem se javlja kada se nakupi jako puno gradiva a to se nazalost pocinje dogadjati u petom razredu.
Recimo moja cer je uredno kilavila i nije ucila dok ne najavi test. Onda je kuknjava i panika. Kako zapamtiti tonu gradiva u dvije sekunde. Nikako! Zato smo polako, polako u prvo vrijeme uveli male korake; podijeliti gradivo na male dijelove i nauciti male dijelove. Onda ih drugi dan ponovis pa naucis jos jedan mali dio. Mislim nisu to nekakva revolucionarna znanja. Svi mi to znamo. Uci se tako da sjednes i zagrijes stolicu
Posebno ih ucite da MORAJU citati i ono "Za napredne" ili "One koji zele znati vise" jer to je isto jako vazno. Pogotovo u visim razredima.
počinje se učiti tako da svaki dan nakon nastave prolista sve bilježnice i knjige i eventualno pročita što su taj dan radili i to se samo nadograđuje.
mislim da pravilno uciti, posebno kod starijih gdje je opseg gradiva veci, podrazumijeva da gradivo procitas, napravis biljeske (kao mentalnu mapu ili na neki svoj nacin) i prepricas svojim rijecima. Tek kad si sve troje napravio vidi se jesi li naucio. Meni se cesto cinilo kad bih citala lekciju da mi je sve jasno. No kad bih zatvorila knjigu i probala prepricati to sto sam ucila, shvatila bih da mi neke stvari nisu sjele u glavu.Tek nakon prepricavanja odredjenog gradiva mozes shvatiti da li je tvoje znanje pasivno ili aktivno. Ne moras nuzno prepricati nesto na glas, mozes razmisljati o tome, postavljati si dodatna pitanja, prepricati u glavi... Stogod. Medjutim samo citanje vrlo cesto nije dovoljno za pravo nauciti i dobro reproducirati znanje. Pogotovo ne bih to dopustala djeci u oš jerbo oni malo precesto znaju nesto citati i citati a da uopce ne ukljuce mozak.
Ja bi uvijek dala prednost odgovaranju na ciljana pitanja vezana za gradivo iz navedenog teksta, nego prepričavanju na glas. To prepričavanje je isto zamka, jer može značiti suhoparnu reprodukciju bez pretjeranog razumijevanja i udubljivanja. ...kada ispitujem dijete, onda mu postavljem isto pitanje na vise nacina, tako da nikako ne moze nabubati, mora shvatiti sto je naucio